Hogyan lettem őssejtdonor?...

Bálint története

Címkék: adatbázis Donor

2012.05.09. 10:34

karszalag.jpgBálinttól kaptuk az alábbi levelet, melyben leírja, egy közösségi oldalon közzétett felhívásnak köszönhetően hogyan vett egy mély lélegzetet és vágott bele a csontvelő-donorságba.  A levélben említett hegymászó lány azóta átesett a traszplantáción, ugyan nem Bálint, hanem egy wales-i donor jóvoltából kapott reményt az életre. Kati jól van, új őssejtjei nemrég töltötték be a terápia során kritikusnak számító 100. napot, Bálint vérének adatai bekerültek egy nemzetközi adatbázisba, őssejtjei pedig várakoznak, hátha valahol a világban pont ők menthetnek meg egy életet :)


"Tavaly ősszel a facebookot elárasztotta egy történet egy leukémiás hegymászó lányról. Annyi helyről kaptam meg, hogy már kezdtem soknak tartani ezt a nyomulást. Tizenötödjére a másodunokatestvérem is kiposztolta és akkor egy pillanatra elgondolkodtam. Lehetne ő is. Az én rokonom. Akkor is így tennék? Törölgetném a posztokat csuklóból? Rá kellett jönnöm, hogy nem. Viszont akkor az a lány is megérdemli. Nekem egy vérvétel, neki az élet. Lehet. Mert egyáltalán nem biztos én leszek a donor, sőt inkább az a valószínű, hogy jó pár évig, vagy akár soha nem lesz ideális a vérem, a csontvelőm. Sok mindent vizsgálnak, nagyon kicsi az egyezés esélye.

visszaigazoló_levél.jpgÍgy hát vettem egy mély levegőt és ellátogattam a Karolina útra. Ott már szinte úgy köszöntöttek, hogy "Maga is a facebook miatt jött?". A papírokat gyorsan elintéztük, majd jöhetett a vérvétel. A szokásos.

Levették a négy-négy és fél decit, majd mondták, hogy köszönik szépen.

Ennyi? - kérdeztem, mire felvilágosítottak, hogy az igazi, a csontvelődonorságot előkészítő vérvétel kb. két hét-egy hónap múlva esedékes.

Hazamentem, majd három hét múlva vissza a Karolina útra. Ezúttal csak kémcsöveket töltögettünk a véremmel, nem volt tejeszacskós vérvétel. Ez is nagyon flottul ment, már csak a visszaigazoló levélre kellett várni. Az is megérkezett kisvártatva, egy fél évvel később. Így most már nekem is van róla papírom, hogy benne vagyok az őssejtdonor regiszterben.

Ja és van kék karszalagom is ám! Hát így."

Németh Bálint


Ha te is csontvelődonor vagy, és szívesen megosztanád tapasztalataidat, élményeidet (természetesen akár anonim módon :) a nagyvilággal írj nekünk!

Mert hősnek lenni jó:)


Részletes információk össejtdonoroknak itt, az Országos Vérellátó Szolgálat honlapján!

A bejegyzés trackback címe:

https://biborfeny.blog.hu/api/trackback/id/tr524496706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása